ארוחה שלמה: קוביות טופו וירקות בציפוי

הצעה לארוחה טבעונית שלמה: קוביות טופו אפויות ברוטב מתקתק, וירקות בציפוי פירורי לחם פריך ליד.

לפעמים אנחנו כל כך מקובעים בהרגלים שלנו, שקשה לנו לצאת מהקופסה ולחשוב על רעיונות חדשים או שילובים מגניבים לארוחה. אחד הקשיים של טבעונים, במיוחד בהתחלה, הוא מבנה הארוחה השונה: במקום רכיב מרכזי (הבשר) ותוספות (הירקות/דגנים), צריך להתרגל שאין באמת דבר כזה "רכיב מרכזי" ושהארוחה מורכבת מכל מני מאכלים שביחד יוצרים ארוחה שלמה. זה לא טוב או רע יותר, זה פשוט שונה, ומצריך הסתגלות. באופן אישי אני אוהבת שהצלחת שלי מעניינת ולא מורכבת מגוש אחד מרכזי אלא כל מני הפתעות צבעוניות…

מצרכים

  • טופו חתוך לקוביות + מרינדה
  • פרחי כרובית מבושלים חלקית
  • פרוסות קישוא
  • פירורי לחם
  • קורנפלור/קמח + מים

אפשר להשתמש בכל ירק שאוהבים, למשל: חצילים, בטטה, ברוקולי, גזר… אם הירק קשה צריך לבשל אותו קודם.

 

הכנה

  1. את הטופו, כרגיל, צריך להשרות במרינדה מבעוד מועד ורצוי שהמועד יהיה כמה שיותר רחוק מזמן הבישול (לפחות כמה שעות. יום שלם זה אידיאלי). המרינדה לפי איך שאוהבים, אני אוהבת ככה: כמה כפות סויה, כף סילאן, כף שמן שומשום/קנולה, כף קטשופ, שן שום קצוצה. לפעמים אני מוסיפה קצת רוטב צ'ילי מתוק, לפעמים קצת חומץ בלסמי, או כל שילוב של הנ"ל. הבסיס תמיד יהיה סויה, סילאן ושמן. כל השאר כיד הדמיון.
  2. מחממים תנור לחום בינוני ומכניסים את הטופו כך שכל הקוביות בשכבה אחידה על התבנית.
  3. בינתיים מכינים את הירקות – מנקים את הכרובית, שוטפים ומחלקים לפרחים קטנים-בינוניים. מייבשים טוב טוב (ממש טוב. לבלילה יהיה קשה להידבק אם הכרובית רטובה).  את הקישוא מספיק לשטוף ולפרוס לעיגולים.
  4. מכינים 2 קעריות: אחת עם פירורי לחם ומלח-פלפל, ושניה עם תחליף הביצה: כמה כפות קורנפלור/קמח עם כמה כפות מים. מערבבים ומוסיפים קמח או מים עד שנוצרת בלילה כמו של פנקייק. לבלילה הזו כדאי להוסיף טעמים: מלח ופלפל, קצת חרדל, טימין וטיפ טיפה שום כתוש – זו התערובת האהובה עלי.
  5. טובלים את הירקות בבלילה ואז בפירורי הלחם, ומטגנים מכל הצדדים עד להשחמה.
  6. את הטופו מוציאים כשהוא משחים ומתקשה קצת. כדאי לטעום כדי לוודא שהוא הגיע למרקם שאוהבים. רק לא כדאי לתת לו להישרף כי הוא יהפך לגומי (מנסיון!)
  7. ליד כל זה כמובן שקוצצים איזה סלט ערבי קטן או חסה, כדי לרענן את הפה והעין.
  8. בתיאבון!

 

 

13 תגובות

הוסף תגובה
  1. נראה מעולה

  2. מה צריך להיות הגודל של הקוביות?
    הטופו האפוי נראה מאוד שחום אצלך, אבל כאשר אני אפיתי הוא לא היה שחום עד כדי כך. משאירים אותו במרינדה לאפיה? או מוזגים עליו קצת מרינדה לפני?

    • הגודל של הקוביות לא משנה, זה תלוי בהעדפה שלך. במקרה הזה חתכתי אותן לקוביות די קטנות, בגודל של ס"מ על ס"מ בערך, אבל אפשר גם יותר גדול.
      וזה היה כ"כ שחום כי השריתי אותן המון זמן במרינדה, יממה שלמה, וגם כי השארתי אותן טיפה יותר מדי זמן בתנור. זה לא נשרף ממש, אבל יותר אידיאלי להוציא קצת לפני, שלא יתייבש.
      ואת המרינדה שפכת פנימה יחד עם הטופו. שייספג טוב טוב.

      • נראה לי אני אנסה את המתכון הזה, אבל את הירקות אאפה, גם כן… כי להפעיל גם כיריים וגם את התנור הענקי על קצת טופו נראה לי בזבוז… וגם כי אפוי טעים לאללה… הממ… נראה לי שבמקרה כזה אפשר גם להתפרע על פטריות ובטטה או דלעת בנוסף.
        אני גם שוקלת להחליף פירורי לחם בנבט חיטה כי… זה מה שיש לי בבית.

        אני אחזור לספר אחרי שאכין. :-)

        • נשמע טוב. לי יש טוסטר אובן פצפון אז אין לי מקום לשום דבר. ולמרות שמטוגן תמיד יותר טעים, גם אפוי זה בסדר… :)
          ואפשר בהחלט להתפרע עם כל ירק שתצליחי לצפות בפרורי לחם או פנקו או כל דבר אחר. אם יש לך ספריי שמן זה יעזור לשמור על הציפוי פריך ולא יבש בתנור.

        • תודה על העצה

  3. שאלה- לכמה זמן בערך את שמה את הטופו בתנור? אני ממש לא מבינה בטופו… תודה!

  4. מתכון מעולה! הכנתי אתמול והיה מוצלח ביותר!

  5. [...] ניתן לראות לצד ההמבורגר את הכרובית המצופה המצויינת של גברת "לא על החסה לבדה". ההמבורגר הולך מעולה לצד [...]

  6. צודקת לא צריך שיהיה משהו מרכזי בשולחן אני חדש בטבעונות וזה היה כזה כמו עידוד תודה! אנסה את המתכון

כתיבת תגובה