ירקות אפויים, פסטה, שבבי סויה ואזוקי

ארוחה בחצי שעה: דלורית, זוקיני, בצלים ושום אפויים, שבבי סויה מטוגנים ומוקפצים יחד עם פסטה ושעועית אזוקי. נשמע מסובך? אז לא.


כשכל מה שנשאר במקרר זה שאריות וירקות בודדים, זה זמן מצוין לאלתורים: אחד הדברים הכיפיים במטבח זה ליצור ארוחה שלמה משום דבר. זה התחיל ממנת פסטה קטנה מבושלת ללא רוטב שמצאתי במקרר מלפני יומיים. בחיפוש אחרי מה להצמיד לה נתקלתי בשבבי סויה יבשים שפעם קניתי ולא אהבתי, אבל הפצירו בי לנסות שוב (אלו חתיכות הסויה היבשות בגודל ביס שקונים במשקל בחנויות טבע). אוקיי, אז ננסה. בגיזרת הירקות לא היה מבחר גדול אז לקחתי מה שהיה, חתכתי לקוביות גסות, ציפיתי בשמן זית, מלח פלפל, אבקת שום וקצת רוטב טריאקי – ולתנור. בסוף גם האזוקי המבושלת שמצאתי במקפיא קפצה למחבת ונהיה שמח. וככה נולדת ארוחה. זו אולי לא מנת שף, אבל ביום יום אף אחד לא רוצה להיות שף, הוא רק רוצה שיהיה טעים ומשביע, ואם אפשר שיהיה גם קצת בריא על הדרך.

 

מצרכים

  • 1 דלורית בינונית/קטנה
  • 1 זוקיני/קישוא
  • או כל ירק אחר שרוצים או מוצאים
  • 1 בצל קטן
  • 3-4 שיני שום
  • מנת פסטה (בערך רבע חבילה, או כמה שרוצים)
  • חופן לא גדול של שבבי סויה
  • חופן שעועית אזוקי מבושלת (אפשר להחליף בשעועית אחרת או עדשים)
  • חופן כוסברה טרייה
  • לתיבול: מלח ופלפל, פפריקה מתוקה, רוטב טריאקי, אבקת שום

הכנה

את הירקות חותכים לקוביות גסות, מתבלים בשמן זית, מלח פלפל, אבקת שום וקצת רוטב טריאקי, מערבבים היטב ומכניסים לתנור עד שהם רכים ומוכנים לאכילה.

את שבבי הסויה מרתיחים בסיר (או שמים בקערה עם מים רותחים ומכסים) ל-15-20 דקות. מסננים, שוטפים טוב טוב מתחת לזרם מים, וסוחטים מהנוזלים. מעבירים אותם לקרש חיתוך וקוצצים קצת שיהיו קטנים יותר ולא גושים גדולים. ככה הם מקבלים יותר רוטב ופחות מרגישים את טעם הלוואי שלהם.

מחממים קצת שמן במחבת ומוסיפים את שבבי הסויה הקצוצים. מתבלים בנדיבות! מלח, פלפל, פפריקה מתוקה, אבקת שום, רוטב טריאקי לאיזון, קצת כורכום, וממשיכים לטגן תוך ערבוב ומחיצה עד שהם מפסיקים להיות רטובים והופכים לצמיגיים. כדאי לטעום ולוודא שהתיבול טעים.

למחבת מוסיפים חופן של כוסברה טרייה קצוצה, את הפסטה המבושלת, את האזוקי המבושלת, ומקפיצים הכל ביחד לדקה שתיים עד שהטעמים  מתערבבים. אפשר להוסיף תיבול אם חסר.

את הירקות האפויים אפשר להוסיף למחבת ולערבב או שאפשר להניח בצלחת, ומומלץ לאכול הכל ביחד.

בתאבון!

 

8 תגובות

הוסף תגובה
  1. תענוג של אוכל

  2. אני אוהבת את הפתיתי סויה, הם ממש טעימים עם מוקפץ.. באמת יש להם טעם לוואי אם טועמים אותם לבד, אבל שמתי לב שברגע שמערבבים אותם עם רוטב סויה זה נעלם לגמרי והם נהיים ממש טעימים! אני מניחה שגם הטריאקאי משפיע בצורה דומה.

  3. מתכון מעולה!!! כמה זמן צריך לבשל את האזוקי?

    • עד שהיא רכה לגמרי. מומלץ להשרות אותה מראש ליום / יממה ואז לבשל עד שהיא רכה. זה לוקח זמן, אז לא להבהל.
      אידיאלי זה לבשל כמות יפה ולהקפיא במנות קטנות ואז אפשר להוציא מהמקפיא ולזרוק למחבת/סיר בלי להתאמץ יותר מדי.

  4. מצויין. תודה על ההשראה

  5. אפשר להלחליף את רוטב הטריאקי במשהו אחר? אין לי בבית..

כתיבת תגובה