אטריות אורז מוקפצות עם ירקות

אטריות אורז רחבות מוקפצות עם המון ירקות ברוטב מתקתק. אחרי ששקדנו על מנות מפונפנות וקינוחים יצוגיים לארוחת החג, הגיע הזמן לחזור לשגרה יותר עצלה, ולסגור את ארוחת הצהריים עם מנה קלילה, זריזה וטעימה, כזאת שלא דורשת יותר מדי דיוק ושאפשר לתקן ולשפצר תוך כדי.

מצרכים

מספיק ל-2 מנות מכובדות
  • חצי חבילה של אטריות אורז רחבות (כ-180 גרם)
  • 1 בצל
  • 1-2 שיני שום
  • 1 גזר גדול
  • 1 פלפל אדום/כתום/צהוב
  • 6-7 כדורונים של כרוב ניצנים
  • חופן נדיב של אפונה (אני הכי אוהבת אפונה עדינה קפואה)
  • חופן נדיב של תירס
  • כמה גבעולים של בצל ירוק קצוץ
  • אם היה לי קישוא – גם הוא היה קופץ פנימה בכיף

לרוטב

  • כרבע כוס רוטב סויה
  • 1-2 כפות סילאן
  • 1-2 כפות רוטב צ'ילי מתוק קנוי (אופציונלי)
  • מלח ופלפל
  • לאוהבי החריף – קצת פתיתי צ'ילי יבש

הכנה

את אטריות האורז כתוב להשרות במים למשך שעתיים. אבל כדי לזרז עניינים אני פשוט הכנסתי אותן לסיר עם מים ובישלתי כמו פסטה – עד שהן היו רכות מספיק (מדי פעם כדאי לבדוק, שלא יהפכו לעיסה). כשהן רכות אפשר לסנן ולשים בצד לבינתיים. במחבת גדולה/ווק מטגנים בצל קצוץ בקצת שמן עד שהוא נהיה שקוף, ומוסיפים שום קצוץ ופלפל חתוך לרצועות דקות ומטגנים ביחד כמה דקות. אחרי כמה דקות מוסיפים מקלוני גזר דקים ומטגנים עד שהם מתחילים להתרכך. את הכרוב ניצנים כדאי להוציא מהמקפיא כבר בהתחלה כדי שיפשיר קצת, או לחילופין לשים אותו במיקרו לדקה, רק שיתרכך מספיק כדי שאפשר יהיה לחתוך אותו לחצאים או רבעים. ואז להוסיף גם אותם למחבת, ביחד עם חופן נדיב של אפונה ותירס (כחצי כוס מכל אחד, או לפי הטעם). מי שמוסיף קישוא, זה הזמן להוסיף גם אותו (גם חתוך לרצועות). וכמובן שאם יש ירק נוסף שעושה לכם עיניים ומבקש נורא יפה – אפשר להכניס גם אותו. רק חשוב להכניס אותו בסדר המתאים ביחס לזמן הריכוך שלו, כדי שכל הירקות יהיו רכים אבל נגיסים, ולא יהיו לנו כאלה שיהפכו לעיסה או כאלה שיהיו קשים מדי בסוף. אחרי שכל הירקות נכנסו (חוץ מהבצל הירוק שנכנס רק בסוף בסוף), מתבלים בקצת מלח ופלפל, בערך רבע כוס רוטב סויה, כף סילאן, כף רוטב צ'ילי מתוק. מערבבים היטב ומטגנים לעוד דקה שתיים. מוסיפים את הבצל הירוק. טועמים ומתקנים תיבול (אם הסויה מורגשת מדי, מוסיפים סילאן. אם מתוק מדי, מוסיפים סויה. אם חריף מדי, לא נורא – זה יתאזן עם האטריות. אם אין מספיק רוטב – להוסיף עוד מהכל! הטעמים צריכים להיות מודגשים וחזקים כי האטריות תפלות לגמרי וצריכות הרבה רוטב). ממשיכים לטגן עד שהירקות מוכנים – רכים ונוחים ללעיסה, אבל עדיין נגיסים. מכבים את האש, מוסיפים את האטריות ומערבבים טוב טוב. טועמים שוב לראות שיש מספיק רוטב והכל טעים. אם חסר משהו, אפשר להוסיף ושוב לערבב.   בתאבון!   

 

17 תגובות

הוסף תגובה
  1. אוהבת מאד אטריות אורז :)
    תודה על המתכון ♥

  2. נראה מצוין! מקווה להכין בהקדם, או יותר טוב, שמישהו אחר יכין בשבילי :-)

  3. נראה מעולה.
    פתאום ראיתי בדמיוני קשיו קלוי מוקפץ, מפוזר למעלה , לא יודעת למה :-)
    מתכון נהדר, תודה, אוהבת כאלה בדיוק. כיף. ♥

  4. נראה ממש טוב ועושה תיאבון !
    אחלה ארוחה לשעות דחק. אני מת על הסגנון הזה ומכין גם ברגעים שאין כוח להשקיע יותר מידי וכשרעבים כבר למשהו מהיר ומשביע.
    הפלוס הגדול הוא, שאפשר תמיד לאלתר מה מכניסים פנימה (תלוי במה שיש בבית באותו זמן) ואפשר גם לאלתר את התיבול. זה תמיד יוצא טוב, בכל קומבינציה, כי הכל נעשה "על הרגע" ועל פי חוש הטעם הספציפי שלנו לאותו רגע.
    רוצים חריף – נעשה חריף, רוצים מתקתק – נעשה מתקתק, וכן הלאה.
    מה שתמיד הולך אצלי זה כמובן אטריות האורז ובסוף אני מוסיף לכל מה שיש ולא משנה מה – נבטים סיניים שבדר"כ יש לי בקביעות בבית. התיבול הבסיסי הקבוע שלי, הוא רוטב סויה ורוטב צ'ילי (לפעמים מתוק ולפעמים מתוק-חריף) ועל זה מגוון לכאן או לכאן איך שבא באותו רגע. ברוב המקרים אני מוסיף בסוף ההכנה כף שמן שומשום, שנותן לתבשיל טעם אגוזי מדהים (שאהוב עלי במיוחד). פיזור מלמעלה של אגוזי קשיו, בוטנים או צנוברים קלויים דקה-שתיים במיקרו, מוסיף המון.

    הכי חשוב: תודה על הפטנט לבישול האטריות.
    אני תמיד, או שממתין שעתיים כשהן במים קרים או (כשלחוץ בזמן) שופך עליהן מים רותחים מקומקום לחמש דקות ואח"כ (יהיה מה שיהיה) מכניס אותן לתבשיל.
    הרעיון של בישול כמו פסטה, דומה אומנם לשפיכת מים רותחים מקומקום, אבל הרבה יותר יעיל (כך נראה לי), מה גם שיש יכולת שליטה טובה על מידת רכות האטריות.

    • נכון, זה גם מה שאני אוהבת במוקפצים מהסוג הזה. שילובים שונים של ירקות מייצרים מנות שונות ומגוונות. וגם התיבול גמיש ותמיד אפשר לתקן תוך כדי.

  5. את האפונה ואת התירס להוסיף קפואים, או להפשיר קודם?

  6. תודה רבה! יצא מוצלח מאוד! :-)

  7. אפשר עם אטריות אורז לא רחבות?
    יש לי דקות יותר..
    זה משנה?

  8. אפשרות ש למדתי ממטפלת תאילנדית : למלא באטריות האלה, בצק סיגרים ולטגן

  9. היי ,
    יש אין לי רוטב סויה , יש אפשרות למשו אחר במקום ?

    • רוטב סויה נותן את עיקר הטעם במקרה הזה, אין לי רעיון.. אולי אם יש לך צ'ילי מתוק זה יעשה את העבודה בפני עצמו

  10. הכנתי את הרוטב אבל עשיתי שילוב שונה, בצל, פלפלים, שום, פטריות שמפיניון ושיטאקי, עגבניות שרי, קשיו ומעל בוטנים קלויים וכוסברה קצוצה

כתיבת תגובה